Fy, dette var slett kundebehandling Fjord Line!





Klokken hadde så vidt bikket 08.00 i dag morges da vi ankommer fra Drammen, rundkjøringen inn til fergeleiet i Sandefjord. Vi skulle på hytta i Sverige med full tilhenger, og hadde bestilt tur med Fjord-Line. Husk, hva jeg skriver her BESTLT!, dagen før til og med. 

Køen inn til innsjekkings bodene begynte allerede ved rundkjøringen, men vi hadde god tid... trodde vi. Vi blir henvist til en kø av en ung gutt i gult. 4 rader var allerede stapp fulle, og vår kø gikk trekt... veldig trekt.

Bilene bak oss i samme kø, byttet fil. Det kunne ikke vi. Vi hadde jo tross alt henger med, og alle dere som har vært her, vet hvor trangt det er. Bil etter bil kjører inn. Køen vår går fortsatt trekt. Hva var det? Var det folk som ikke hadde bestilt, dataen som ikke virket, eller var det jenta som ikke kunne jobben sin?

Da vi endelig når skranken er det bare vår bil igjen. Klokken var 08.35. Vi sier bookingnummeret vårt, da Ida, som jenta het, hører vi kapteinen si:  "Nå har vi dessverre stengt!" 

Hæææ? Når vi tror dette er tøys, går luken til Fjord- line igjen, og hasta ' la vista - båten drar fra kai! 

Fantastisk flott Fjordline! Dette er noe av den sletteste kundebehandlingen jeg noen sinne har vært med på. Vi er den siste bilen som står igjen på kaia, og dere bare drar? Jeg hadde skjønt det om vi var sene, eller ikke forhåndsbestilt, men for søren, dette her kunne vi ikke noe for. Om Ida var treg på data, folk ikke hadde ting i orden, ikke vet jeg, men VÅR skyld var det ikke! 

Med nesa i postkassa, som det så fint heter, logger jeg med rett inn på Colorline. Selvsagt, den var full kl 10! Så da må vi bare belage oss på å vente til 13.30! 

Hurra for god kundebehandling, Fjordline! Dette her kunne dere ordnet på ett vis. Hvor lang tid hadde tatt for oss å kjøre ombord ? 1 minutt - 2 minutter, men istden drar dere!

Dette glemmer jeg ikke så fort! Dette var så dårlig som det går an å bli! Buuuuii!!

Det rareste er at når vi endelig sitter på Colorlines gamle Bohus i dag kl 13.30, så opplyser kapteinen at vi blir 20 minutter forsinket fordi det er noe feil med datasystemet. De venter på at ALLE sine forhåndsbestilte kunder får komme på.....

Les gjerne svaret på denne klagen _her 

 

16 kommentarer

Lasse Eknes

21.03.2017 kl.22:49

Og på Fjordline sine sider står det:

Innsjekk

Hvor lenge før avreise må jeg møte til innsjekk?

Fremmøte skal skje senest 60 minutter før avgang.

Innsjekk stenger 20 minutter før avgang

Så og komme 8 er selvsagt alt for sent i utgangspunktet.

astmaogallergi/Monica's blogg

22.03.2017 kl.07:16

Lasse Eknes: Vel, det er vel så.. da var det mange som aldri skulle vært med på den båten...

Akh

22.03.2017 kl.07:12

Sorry, her er jeg enig med første kommentator; dere var alt for sent ute, og kan ikke forvente å komme med. Det står helt tydelig når dere bestilte. God reise neste gang.

astmaogallergi/Monica's blogg

22.03.2017 kl.07:19

Akh: Akkurat! Ja, da hadde det ikke blitt mange med den båten. Skjønte jo litt senere at det var data trøbbel den dagen, selv om ingen opplyste om det....

Ketil

22.03.2017 kl.15:18

Det er vanskelig å si seg enig med noen her uten at man vet grunnen.

Har du spurt Fjordline hva grunnen var?

Kan hende det var fult?

Så sier du kanskje at du hadde bestilt men siden dere ikke hadde sjekket inn 1 time før så ble du slettet og satt i ventekø?

Send de en mail eller reis heretter ALLTID med Color Line og støtt den norske sjømannen i stede ;)

astmaogallergi/Monica's blogg

22.03.2017 kl.16:02

Ketil: Nei, det var ikke fult. Jeg skjønte i ettertid at det var data trøbbel, derfor gikk alt så trekt. Nå har jeg hytte i Sverige. Kjører over med fergen (e) i ett sett. Det har aldri vært problem å komme kl 08 før. Ikke stenger de lukene 20 min før avgang heller, som det blir kommentert her. Vanskelig å få noe som helst ut av selskapet, fordi de svarer ikke på mailene!

Ketil

22.03.2017 kl.16:09

Huff. Så da blir det vel colorline herretter da regner jeg med.

astmaogallergi/Monica's blogg

22.03.2017 kl.16:10

Ketil: Det skulle ikke forundre meg du :)))

Marthe

22.03.2017 kl.22:14

Altså.. dere var i teorien ute i god tid, men køen var jo laaaang! Derfor fikk dere ikke sjekka inn. Altså, fjord line har driti seg loddrett ut:/

astmaogallergi/Monica's blogg

23.03.2017 kl.06:49

Marthe: Ja! Slik ser jeg på det også :)

Annen erfaring

23.03.2017 kl.07:20

Da jeg og pappa skulle til Hirtshals for noen uker tilbake hadde vi totalt motsatt erfaring. Vi hadde forhåndsbestilt, men grunnet komplikasjoner på veien ble vi seine. Pappa ble ringt opp og de ventet med å kjøre 3min etter avgang kun for å få oss på.

astmaogallergi/Monica's blogg

23.03.2017 kl.08:06

Annen erfaring: Så flott! Det er bra det er slik også! Rakker ikke ned for morio skyld jeg altså! Ris og ros må man kunne tåle, alle mann :)

23.03.2017 kl.09:06

Absolutt for sent ute, enig med første kommentar. 20 min før avgang, ALT for sent. Jeg er minst 45min, men prøver alltid å være 60min før.

astmaogallergi/Monica's blogg

23.03.2017 kl.09:33

Anonym: Hører det blir sagt ja..

23.03.2017 kl.09:22

Det har ikke noe å si at du kom litt senere enn ønsket når det uansett var kø. De skal ta med alle som er i køen. Om det var så mye kø som du sier så kan de uansett ikke vite akkurat når du kom. Colorline hadde tatt deg med, snakker av erfaring.

astmaogallergi/Monica's blogg

23.03.2017 kl.09:50

Anonym: Ja! Det vet jeg. Satt på Bohus senere på dagen, og da venter de 20 min på sine kunder. Jeg vet også nå at det var datatrøbbel den dagen, og det var grunnen til at alt gikk trekt. Det gjør saken hakke verre at de dro før alle var ombord, synes jeg!

Skriv en ny kommentar

astmaogallergi/Monica's blogg

astmaogallergi/Monica's blogg

45, Sandefjord

Hei på deg:) Jeg er jente på 45 år som bor i Sandefjord, hvor jeg som jobber sykepleier. Jeg har selv astma, og vet hvilken utfordringer dårlig pust kan være. Jeg vil i denne bloggen skrive litt om livet, og det jeg har sett, og opplevet som sykepleier. Håper du vil like det jeg skriver om. God lesning :) Ønsker du kontakt med meg kan du sende meg mail monicahsvendsen@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits